Skal man kjøpe et produkt eller en tjeneste ser man etter tegn på at kjøpet er trygt. Det gjør også Google. La oss forklare litt om ranking.

En av de største faktorene for Google er derfor tilbakemeldinger og ratinger gjort av andre forbrukere.
Gir man da Google en eller flere indikasjoner på at din bedrift er godt likt av forbrukerne vil de derfor ønske at du er mer synlig.
Dette gjelder hjemmesider, sosiale medier og andre tjenester tilknyttet tilbakemeldinger for din bedrift.

Antall ratinger og tilbakemeldinger, hyppighet på disse og hva slags tilbakemeldinger du får spiller alle en rolle i hvordan Google rangerer din bedrift og hjemmeside i søkeresultatet (surefiremedia.co.uk).

Ifølge en undersøkelse gjort av Moz (MOZ’s Local Search Ranking Factors Survey)
viser det seg at tilbakemeldinger alene står for 10% av hvordan Google rangerer en bedrift i søkemotoren når det kommer til organisk søk (SEO).

Det er spesielt når det kommer til Google Lokal at ratinger og tilbakemeldinger kommer inn i rangeringen. Søker du etter en rørlegger eller en tannlege vil du ikke bare få opp resultater basert på området du befinner deg i, men også hva slags tilbakemeldinger disse bedriftene har fått.
Google verver såkalte ”lokale guider” for å hele tiden samle inn ny informasjon om bedrifter og tjenester.
Gjør gjerne et søk på en bransje rundt deg og ta en titt.
Dette gir en klar indikasjon på hvor viktig det er for bedrifter å ha et godt rykte for å både beholde eksisterende og tiltrekke seg nye kunder.
På den måten kan Google selv kvalitetssikre forbrukerens behov og sørge for at de bedriftene som virkelig har tilfredsstilte kunder får det fokuset de fortjener og vice versa.

 

Ta en titt på videoen der vi viser hvordan bedrifter blir rangert.

 

 

 

kunderating.no